Dreamista!

Lumi-Annan vanhemmat kuolivat autokolarissa kun Lumi-Anna oli 12-vuotias. Silloin hän joutui Lastenkotiin nimeltä Uusi alku. Lastenkoti elämä ei ole aina mukavaa, mutta ehkä joskus voi tapahtua jotain odottamatonta.


Juuri kun Lumi-Anna ehtii ajatella, että kaikki on täydellistä, ei mikään olekkaan enää niin täydellistä.

maanantai 5. joulukuuta 2011

10. Uutisia



Yöllä Tom hiipi rappuset ylös kotiin ja löysi Lumi-Annan nukkumasta kovalta puupenkiltä.

 Lumi-Anna havahtui Tomin tuloon ja nousi nopeasti istumaan.
-Missä olet ollut? Lumi-Anna tiuskaisi.
-Olin vähän tuolla ulkona ajattelemassa, Tom vastasi.
-Haisetko sinä viinalta? Lumi-Anna kysyi ja nyrpisti nenäänsä.
-Ehkä ihan vähän.
-Tajuatko sinä, että minä olin huolissani? Lumi-Anna kysyi.

-Anteeksi kulta. Tietenkin minä ymmärrän, Tom vastasi ja kaappasi Lumi-Annan syleilyynsä.
 -Minulla on sinulle huomenna tärkeää asiaa. Kerron sen kun olet selvinpäin, Lumi-Anna sanoi.
-Maltan tuskin odottaa, Tom henkäisi.

 Nukkumaan mennessään John käveli Lumi-Annan ja Tomin makuuhuoneeseen.
-Mitä sinä täällä nyt teet? Tom murahti.
-Anteeksi, tulin katsomaan pääsitkö perille, John vastasi.
 -Tom, lopeta tuo kiukutteleminen! Lumi-Anna huudahti.
-En jaksa juuri nyt kuunnella tuota. Kiitos John kun tulit varmistamaan asian. Se oli kiltisti tehty, Lumi-Anna sanoi.
Tom katsoi Lumi-Annaa sameilla silmillään.
-Miksi puolustat häntä?
-Mitä, eihän tässä ole kyse kenenkään puolustamisesta! Lumi-Anna huusi.
-Hän tuli vain kysymään oletko palannut jo takaisin! Ja se oli minusta, erittäin mukavasti tehty.

-Anteeksi John. Me käymme nyt nukkumaan. Jutellaan huomenna, Lumi-Anna sanoi.
-Eipä mitään. Hyvää yötä, John vastasi.

Vielä ennen nukahtamistaan Lumi-Anna ja Tom keskustelivat sängyssä.
-Mikä sinua oikeasti vaivaa? Lumi-Anna kysyi.
-Ei mikään, en vain jaksa häntä.
-Hän on sinun veljesi! Saat luvan alkaa jaksamaan. En jaksa kuunnella tuota kokoajan. Ja John saa jäädä tänne niin pitkäksi aikaa kun haluaa, Lumi-Anna sanoi.
-Vai niin, Tom jupisi.

Aamulla
 -Kuule Tom. Minulla on tärkeää asiaa, ja se muuttaa koko elämäsi, Lumi-Anna sopersi ja tunsi kuinka hiki kohosi hänen otsalleen.
-No mitä rakas? Tom vastasi ihmetellen.
-Minä olen raskaana!
-Ei voi olla totta! Tom haukkoi henkeään.
-Olen niin onnellinen. Sehän on aivan mahtavaa.
 Tom laski kätensä hellästi Lumi-Annan vatsalle.
-Minä tunnen sen! Tom henkäisi.
 -Niin. Lumi-Anna hymyili pienesti. Hän oli niin huojentunut, että Tom otti asian hyvin.
-Meistä tulee onnellisia, Tom henkäisi ja painoi huulensa Lumi-Annan huulille.

 Alakertaan hipsiessään Lumi-Anna poikkesi Johnin luokse.
-Minulla on vähän asiaa, Lumi-Anna sanoi.
-No kerros, John sanoi.
-Minä olen raskaana, Lumi-Anna sanoi ja punastui hieman.
 -No sehän on hienoa. Minusta tulee setä! John sanoi ja hymyili leveästi.
 -Saanko koittaa? John kysyi.
-Tietysti.
 -Oho, se potkaisi, John henkäisi hämmentyneenä.

Viereisessä huoneessa (Johnin remontoidussa)Tom oli soittamassa äidilleen.
-Kyllä äiti tiedän, etten ole soittanut tai pitänyt mitään yhteyttä, mutta nyt minä soitan.
-Ensiksikin pitäisi varmaan kertoa, että olen mennyt naimisiin.
-Mitä?! Kuului luurin toiselta puolelta.
-Et sitten kutsunut perhettäsi.
-Niin olen pahoillani, mutta nyt minä soitin kertoakseni, että saat lapsenlapsen! Tom huudahti onnellisena.
                 Seuraavat kuukaudet lensivät kuin siivillä.
 Raskauden edetessä Lumi-Annan unentarve lisääntyi ja hän nukkui myös päivällä paljon.

 Tom koitti parhaansa mukaan auttaa Lumi-Annaa kotiaskareissa. Ettei Lumi-Anna väsyisi liikaa.
 Lumi-Anna koitti pitää terveytensä kunossa ulkoilemalla säännöllisesti.
 Lumi-Anna huomasi, että sen jälkeen kun Tom sai tietää raskaudesta hän oli ruvennut tulemaan veljensä kanssa paremmin toimeen. He juttelivat jo ilman huutoa päivittäin.
 Tom piti myös hyvää huolta Lumi-Annasta. Hän katsoi, että Lumi-Anna söi tarpeeksi usein päivittäin.

-En malta odottaa, että se syntyy, Tom huokaili.
-Ei siinä enää kauaa mene, Lumi-Anna hymyili.


 Illalla Tom ja Lumi-Anna menivät kuistille katselemaan tähtitaivasta.
 -Mitä luulet, kumpi se on? Tom kysyi.
 -En tiedä, ihan sama. Se on kuitenkin minulle maailman tärkein, Lumi-Anna henkäisi.
 -Niin, siitä tulee maailman söpöin pienokainen, Tom kuiski Lumi-Annan vatsaa vasten.
 Seuraavana päivänä kohti Kaktuksien taloa asteli nuori naishenkilö.
                                       Kuka hän mahtaa olla?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Saa kommentoida:)